Δρ. Αθηνά Βορρίση        

Leonardo-990x257

3ο Διεθνές Συνέδριο στον Δήμο Αθηναίων - 12-14 Σεπτ. 2014

 

3o athens 1 3o athens 2

 

3ο Διεθνές Συνέδριο

Παρουσίαση πειραματικής διαθεματικής – διεπιστημονικής διδασκαλίας με αφορμή την ταινία του ομ. καθηγητή Ε.Μ.Π., Θ.Π. Τάσιου

(Για την ανακοίνωση του Συνεδρίου βλ. σχετικό έγγραφο του ΥΠΑΙΘ με αρ. πρωτ. 1000886/Γ2/30-06-2014)

     Το Σχολείο μας, με τη σύμφωνη γνώμη του διευθυντή μας, Κολλιάρου Κωνσταντίνου, συμμετείχε στο 3ο Διεθνές Συνέδριο, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (αίθουσα Αντώνη Τρίτση) στις 12, 13 και 14 Σεπτέμβρη 2014.

     Το Συνέδριο είχε θέμα: H Σχολική Μονάδα ως ένας «Οργανισμός που Μαθαίνει» (SCHOOLSasLEARNINGORGANIZATIONS). Η διοργάνωση του Συνεδρίου έγινε από το Εργαστήριο Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών, το Π.Μ.Σ.: «Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων» - Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. - Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πατρών (Π.Π.Σ.Π.).

     Το θέμα, με το οποίο συμμετείχαμε ως σχολική μονάδα, ήταν η «Δράση του 8ου Γυμνασίου – Λ.Τ. Χαλανδρίου». Η εισήγηση αφορούσε στην καινοτόμο διδασκαλία που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ τάξη του Λυκείου κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2012-2013, η οποία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με ευθύνη της φιλολόγου Βορρίση Αθηνάς.

     Στη διδασκαλία συνδυάστηκαν και διδάχτηκαν δύο διαφορετικά αντικείμενα, η Αρχαία Ιστορία και η Φυσική, αντίστοιχα, από τις καθηγήτριες του σχολείου μας Βορρίση Αθηνά και Χρυσανθακοπούλου Κωνσταντίνα. Η δράση στηρίχτηκε στην επιστημονική εργασία του ομ. καθηγητή του Ε.Μ.Π., Θ.Π. Τάσιου, με θέμα «Δίολκος για 1500 χρόνια» (πρόκειται για ταινία κινουμένων σχεδίων – animation. Βλ. περιγραφή της διδασκαλίας στην παρούσα ιστοσελίδα, στην ενότητα με τίτλο «καινοτόμες δράσεις»).

     Η εισήγηση στο 3ο Διεθνές Συνέδριο παρουσιάστηκε από την υπεύθυνη για το σχεδιασμό της καινοτόμου δράσης, Βορρίση Αθηνά, ενώ παράλληλα συμμετείχε η καθηγήτρια Χρυσανθακοπούλου Κωνσταντίνα που παρείχε την τεχνική υποστήριξη στην εισήγηση.

     Η συμμετοχή μας στο Συνέδριο έδωσε την ευκαιρία διάχυσης της δράσης μας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται αφού αποκομίσαμε γνώσεις και ιδέες αξιοποιήσιμες στη σχολική πράξη.

     Η υπεύθυνη της δράσης

     Αθηνά Βορρίση.

 

Αρχείο

Doc

Αρχείο

Pdf

Αρχείο

ppt

Πρόγραμμα  doc 50  pdf 50  
Συμμετοχή  doc 50  pdf 50  
Εισήγηση /  Δράση  doc 50  pdf 50  ppt 50
Πρακτικά Συνεδρίου   pdf 50  
Η Βεβαίωση   pdf 50  

 

 

sigjrr

 

 

7ο Επιστημονικό Συνέδριο Ιστορίας εκπαίδευσης με Διεθνή Συμμετοχή

 7o-patras 1  7o-patras 2

 

- - Ανακοίνωση / πρόσκληση - -

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Διευθυντής: Καθ. Σήφης Μπουζάκης

7ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ:
«Ποια γνώση έχει την πιο μεγάλη αξία; ιστορικές-συγκριτικές προσεγγίσεις»
Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών
27-29 Ιουνίου 2014

    Το Εργαστήριο Ιστορικού Αρχείου Νεοελληνικής και Διεθνούς Εκπαίδευσης διοργανώνει το 7ο Συνέδριο Ιστορίας Εκπαίδευσης από 27-30 Ιουνίου 2014 στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών με θέμα: «Ποια γνώση έχει την πιο μεγάλη αξία; ιστορικές-συγκριτικές προσεγγίσεις».

    Στο παραπάνω συνέδριο θα γίνουν δεκτές ανακοινώσεις που αφορούν στη σχολική και ακαδημαϊκή γνώση. Οι ανακοινώσεις θα ταξινομηθούν σε ιστορικές και συγκριτικές προσεγγίσεις στους παρακάτω ενδεικτικούς θεματικούς άξονες:

  • Θεωρητικά και μεθοδολογικά πλαίσια της σχολικής γνώσης
  • Η σχολική γνώση στην εποχή της παγκοσμιοποίησης
  • Αναλυτικά προγράμματα/σχολικά βιβλία διαφόρων ιστορικών περιόδων και βαθμίδων:

α. Προσχολικής Αγωγής

β. Δημοτικής Εκπαίδευσης

γ. Γυμνασίου – Λυκείου

δ. Τ.Ε.Ε. – ΕΠΑΛ

ε. Ι.Ε.Κ.

  • Αναλυτικά προγράμματα / βιβλία στη γυναικεία εκπαίδευση
  • Προγράμματα Σπουδών σε ΑΕΙ – ΑΤΕΙ (Σχολών – Τμημάτων)
  • Πανεπιστημιακά συγγράμματα
  • Αναλυτικά προγράμματα – σχολικά βιβλία για συγκεκριμένα μαθήματα, π.χ.,


α. Γλώσσα

δ. Ιστορία

ε. Θρησκευτικά κ.ά.

  • Συγκρούσεις – αντιδράσεις για προγράμματα / βιβλία
  • Προγράμματα Σπουδών εκπαίδευσης / επιμόρφωσης / μετεκπαίδευσης εκπαιδευτικών
  • Βιβλία – προγράμματα για την ελληνική ομογένεια
  • Διαπολιτισμικά/Πολυπολιτισμικά Πολυγλωσσικά προγράμματα
  • Γλωσσικές μειονότητες και σχολικά εγχειρίδια / προγράμματα
  • Τύπος (τοπικός, αθηναϊκός, συνδικαλιστικός) και σχολική γνώση
  • Εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και σχολική γνώση
  • Ιδεολογικοπολιτικά / γλωσσικά / παιδαγωγικά ρεύματα στην Ελλάδα και σχολική γνώση.

         Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο παραπάνω Συνέδριο με ανακοίνωση (διάρκειας 15 λεπτών) παρακαλούνται να συμπληρώσουν το συνημμένο έντυπο και να μας το αποστείλουν μαζί με σύντομη περίληψη 10-15 γραμμών (με τα βασικά ερωτήματα, τη μεθοδολογία, τη θεωρία κ.λπ.) μέχρι 31-01-2014. Κάθε εισηγητής θα συμμετέχει με μια μόνο ανακοίνωση και σε δεύτερη ως δεύτερος ή τρίτος εισηγητής. Δεν επιτρέπεται ανακοίνωση με πάνω από τρεις εισηγητές. Αν κάποιος/α συνάδελφος θέλει να οργανώσει ένα συμπόσιο με «δική του» ομάδα, εισηγητών παρακαλώ να μας ενημερώσει. Οι ανακοινώσεις θα αξιολογηθούν από επιστημονική επιτροπή με βάση τις περιλήψεις και οι εισηγητές θα ενημερωθούν μέχρι τέλος Μαρτίου 2014.

Μέχρι τα τέλη Μάη θα αναρτηθεί το πρόγραμμα στην ιστοσελίδα μας www.eriande.elemedu.upatras.gr

Emailεπικοινωνίας με την Γραμματεία του Συνεδρίου Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ο Διευθυντής του Εργαστηρίου

Καθηγητής Σήφης Μπουζάκης

 

 

- - Η αρχή της εισήγησης μου - -

 

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ (ΕΠΛ) ΣΤΟΝ ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΤΥΠΟ

(1983-1990)

Αθηνά ΒΟΡΡΙΣΗ

 Η εργασία αναφέρεται στην παρουσία του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου (ΕΠΛ), κατά τη διάρκεια των πρώτων ετών λειτουργίας του, στον Τύπο της εποχής. Ειδικότερα μελετώνται οι αθηναϊκές εφημερίδες: Η Αυγή, Το Βήμα, Η Καθημερινή και Τα Νέα. Μέσα από τη σχετική αρθρογραφία αναδεικνύονται θέματα τα οποία αφορούν στην ίδρυση του θεσμού των ΕΠΛ, στη λειτουργία του, στο αίτημα για την καθιέρωση (γενίκευσή του), στα βιβλία του, στις πολιτιστικές εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν σε αυτό το σχολείο, στην πρόσβαση των μαθητών του στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, στα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με τη λειτουργία του και τέλος παρουσιάζεται η αναφορά των εφημερίδων στην κατάργηση του συγκεκριμένου σχολείου. Η εργασία τεκμηριώνεται με την παρουσίαση ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων από την αρθρογραφία των παραπάνω εφημερίδων.

Η περίοδος της μεταπολίτευσης αποτελεί πλέον τμήμα της σύγχρονης ιστορίας και χαρακτηρίζεται από πολλές αλλαγές σε διάφορους τομείς της ζωής μας. Μεταβάλλεται η πολιτική και κοινωνική κατάσταση στη χώρα, ενώ παράλληλα συμβαίνουν εξαιρετικά σημαντικές αλλαγές στην εκπαίδευση οι οποίες ανοίγουν το δρόμο για μία σειρά εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων που θα ακολουθήσουν κατά τη διάρκεια αυτής της εποχής.

Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Γεωργίου Ράλλη, υπουργού παιδείας της κυβέρνησης του Κωνσταντίνου Καραμανλή μεταξύ των άλλων ανοίγει το δρόμο για την εφαρμογή της δημοτικής γλώσσας, της ζωντανής γλώσσας του λαού, που καθιερώνεται ως επίσημη γλώσσα του κράτους, όχι μόνο στην εκπαίδευση, αλλά και σε όλο το δημόσιο βίο. Η επόμενη κυβέρνηση (1981) με πρωθυπουργό τον Ανδρέα Παπανδρέου συνεχίζει τις μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση και ψηφίζει, το νόμο 1566 για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Στον παραπάνω νόμο ο οποίος ψηφίστηκε το 1985, εμπεριέχεται η ίδρυση του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου (ΕΠΛ). Πρόκειται για ένα θεσμό που εξασφαλίζει την οργανική σύνδεση της γενικής και της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, παρέχει ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές για τη σύμμετρη ανάπτυξη των ικανοτήτων και την καλλιέργεια των ενδιαφερόντων και δεξιοτήτων τους, για την συμμετοχή τους στην παραγωγή και την ανάπτυξη της χώρας, όπως ακριβώς αναφέρεται στο σχετικό άρθρο του νόμου.

Η έναρξη λειτουργίας τού θεσμού πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 1984-85. Δεκατέσσερα (14) πολυκλαδικά λύκεια, διάσπαρτα σε όλη τη χώρα λειτούργησαν με προοπτική να πολλαπλασιαστούν και σιγά-σιγά να αντικαταστήσουν όλα τα σχολεία της δεύτερης βαθμίδας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το σχολικό έτος 1993-94 ο αριθμός των πολυκλαδικών λυκείων ανέρχεται σε είκοσι πέντε (25), ενώ μετά την αξιολόγηση τού θεσμού, χωρίς να ανατροφοδοτηθεί, καταργείται. Αυτό συνέβη μέσω μιας νέας εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του υπουργού παιδείας Γεράσιμου Αρσένη επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ με πρωθυπουργό τον Κώστα Σημίτη. Με την τελευταία αυτή μεταρρύθμιση που εφαρμόστηκε από το σχολικό έτος 1997-98 καταργείται το πολυκλαδικό λύκειο .......  κτλ.

 

 

Αρχείο

Doc/Jpg

Αρχείο

Pdf

Αρχείο

ppt

Ανακοίνωση / Πρόσκληση  doc 50  pdf 50  
Πρόγραμμα  doc 50  pdf 50  
Δελτίο συμμετοχής  doc 50  pdf 50  
Η Εισήγηση  doc 50  pdf 50  ppt 50
Η Βεβαίωση / Πρακτικά  jpg 50  pdf 50  

 

 

sigjrr

 

 

10ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΛΜΕ - 6 Μαρτίου 2014

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

Ανοιχτή συνάντηση εργασίας – στρογγυλό τραπέζι
Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2014, στις 18.00
6ο - 7ο ΕΠΑΛ/1ο ΕΚ Αθηνών
Μιχαλακοπούλου και Ξενίας, Αμπελόκηποι.
Είσοδος από Νέστου 4 - Σταθμός Μετρό Μέγαρο Μουσικής

2014 03 06 10o olme

Συμμετέχοντες στο στρογγυλό τραπέζι:
Νικήτας Πατινιώτης, καθηγητής Παντείου
Ολύμπιος Δαφέρμος, πρώην Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
Αλέξανδρος Καλοφωλιάς, Πολ. μηχανικός, Συντονιστής της ομάδας μελέτης του ΕΠΛ
Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έχουν διεξαγάγει έρευνα σχετική με το ΕΠΛ:
Αθηνά Βορρίση
Νίκος Γεωργιάδης
Μαρία Κωττούλα
Παναγιώτα Παπαλεωνίδα

 

Αρχείο

Doc/Jpg

Αρχείο

Pdf

Αρχείο

ppt

Η Πρόσκληση doc 50 pdf 50  
Η Εισήγηση    pdf 50  ppt 50
Η Βεβαίωση  jpg 50    

 

 

sigjrr